Lifestyle

Mitt 2017 Del 2

JULI
Inledde månaden med att fira vår 1-åriga bröllopsdag <3 Helt galet! Haha, den blev ju dock inte riktigt som planerat då jag (Emma aka tidsoptimisten) hade bokat in hotell i andra sidan landet samma dag som jag åkte hem från Bråvalla. Vilket skulle ha inneburit att vi skulle sitta i bilen större delen av vår bröllopsdag, så i sista minuten bokade vi in ett hotell här i Stockholm och firade vår bröllopsdag i två dagar istället. Först i Stockholm och sedan i Halmstad 🙂 Så typiskt mig att tro att man ska hinna med så himla mycket på en dag! Jag är lyckligt lottad som gift mig med en man som står ut med alla mina baksidor också. Vi fick iaf två riktigt fina dagar tillslut och jag är så lycklig med den här mannen. Bäst är du <3

Efter Halmstad åkte vi och hälsade på våra vänner som var nere i deras stuga i Skåne. Jag och Helena passade på att åka över till Köpenhamn för lite shopping och god mat 🙂 Så mysig dag hade vi!  När mina första två semesterveckor var över åkte jag tillbaka till Stockholm igen för jobb. Tog en frukost med mina pinglor som livade upp den jobbveckan <3   Sedan var det dags att gå på två veckors semester igen. Hallelujah att få fira in semestern två gånger! Inledde första veckan tillsammans med min familj på Vaxholm och i Sandhamn. Ååh vilka fina sommardagar vi hade här!  Sedan åkte jag och mannen med våra vänner ner till Bunn där Julia och Johan befann sig. Julia välkomnade oss med sol och bullar. Här var verkligen livet på topp! <3   Alltså de här två tjejerna, bäst är ni <3 Haha, kan ni se lille Prince någonstans? 😉   Efter en natt i Bunn vinkade jag av gänget för att bege mig till Göteborg med min bästa Evelina. Där välkomnade Louise och Robin oss med pizza och bubbel för att ladda upp inför MARBELLA som kom att bli livets resa!!! <3 <3  Alltså utsikten från vår terass! Här åt vi frukost varenda morgon och drack bubbel på kvällarna. D R Ö M!! Ååh, mina två tjejer! Resan hade aldrig varit densamma utan er! Haha, vilken jävla vecka vi fick! Repris på den snart tack <3  Bästa vänner, semester, pizza, drinkar och Despacito i bakgrunden. Det är det som kallas livet <3  Det slank ner lite nyttigheter på resan också 😉  El Ancla Beach Club. Kan vi spola tillbaka tiden tack?   MOSH Fun Kitchen, ett måste att besöka när man är i Marbella. Såå mysig restaurang uppe i bergen, inte alls långt ifrån där vi bodde.  Mina bästa, bästa galenpannor!   AUGUSTI
Back to work och reality. Det var faktiskt ganska tufft att ta sig tillbaka till jobbet efter den där semestern måste jag säga, men efter några dagar kom jag in i det igen. Hade ett bröllop att se fram emot första helgen i augusti. Min barndomsvän Julia gifte sig med sin Mathias och jag fick äran att föreviga deras dag med min kamera. Vilket hedersuppdrag va, men jisses vad kul det var. Hoppas att jag ska kunna fota några fler bröllop i framtiden 🙂   De var så galet fina! Inte ett öga torrt <3  Helgen efter var det dags för bröllop igen och inte vilket bröllop som helst utan en av mina bästa vänner gifte sig med sin Robin. Ett par som jag har följt sedan dag 1. Så magiskt fint att få vara med på deras resa och sedan se dem säga ja till varandra i kyrkan. Vilket bröllop! Inte ett öga torrt vill jag lova. Årets finaste dag <3

SEPTEMBER
Var iväg på en hel del event med min partner in crime. Här var vi på Pre Dinner för NK-Galan, som jag sedan aldrig hann gå på pga jobb.  Fina Gertrude styrde en jättemysig frukost tillsammans med Twist & Tango och massa härliga tjejer.   Min lilla gudson döptes och jag kan nog vara den stoltaste gudmorsan som finns! Han är så söt och gosig så jag dör. Världens finaste lilla William, du har fått föräldrar som kommer vara de bästa du någonsin kan tänka dig <3 Efter dopet vankades det kräftskiva med det här galna gänget. Haha jisses! Som jag tycker om er! <3 OKTOBER
Hela året hade bestått av alldeles för mycket jobb och jag var inte riktigt på topp varken fysiskt eller psykiskt. I mitten av oktober vände det dock och jag fick äntligen en kollega. I slutet av månaden åkte vi till dessa tokstollar i Göteborg och hade en riktigt galen helg, som alltid med dem <3
 NOVEMBER
Månaden inleddes med födelsedagsfest för vår fina Alexandra, det var hattfest så våra finaste hattar åkte på 😉  Fick alldeles för stor längtan efter mina tjejer i Jönköping och åkte hem själv en helg i november för att mysa med dessa <3 Men som alltid när jag och Evelina umgås spårar det ur på något vänster och det slutade med att vi tillsammans med Matilda gick ut och slog klackarna i taket fram till tiiiidig morgon. Haha, alltså 2017 har bestått av så galet många bra utekvällar och många av dem har spenderats med min Evepeve. Haha, alltså vi två! Det blir alltid KAOS men jag älskar det! <3 Fick även mysa massa med min lille pluttevovve som jag saknar ihjäl mig efter<3  Avslutade november med livets julfest! Haha jisses vilken kväll vi hade <3 Mådde lagom bra dagen efter när vi skulle upp och jobba! DECEMBER
Vi köpte vår allra första gran då vi äntligen bor så pass stort att vi får plats med en. Det är ju sååå mysigt! Ååh, ser redan fram emot nästa jul och nästa gran, haha!Det vankades det årliga julbaket med gänget!   Det slogs in paket 🙂 Och det firades jul tillsammans med min man för första gången någonsin. Åh vad mysigt vi hade <3  Och vi firade in det nya året med stil 😉 Haha, åååh vilken nyårsafton vi fick! 2017 kunde inte ha slutat på ett bättre sätt! Tack 2017 för ett helt oförglömligt år! Jag har lärt mig sååååå mycket av dig. Det finns stunder under det här året som har lärt mig vad som faktiskt betyder här i livet. Att jag skulle behöva sjunka alldeles för lågt för att inse det är jättetråkigt men jisses vad glad jag är som tog mig ur det! Mer om det i ett annat inlägg. Nu siktar vi in oss på 2018 som jag är säker på kommer bli ännu bättre än 2017, vilket känns helt sjukt, men jag har en bra känsla för det här året. 2018, here I come!

4 svar till “Mitt 2017 Del 2

1. Louise skriver:

Alltså, inser hur många galna men samtidigt fantastiska stunder vi haft det här året!!! TACK för 2017, är säker på att 2018 kommer bli minst lika galet <3 <3

1. emmamel skriver:

Ja jisses vilket år vi har haft!! TACK själv! 2018 kommer verkligen blir helt maaagiskt <3 <3

2. Sanna skriver:

Bästaste gudmodern, jösses vilket härligt år! ❤️